-Σας είδαμε να μοιράζετε, με το υπόλοιπο κλιμάκιο του ΠΑΣΟΚ ενημερωτικά φυλλάδια στους δρόμους της Λιβαδειάς. Η εικόνα παραπέμπει σε ένα ΠΑΣΟΚ του παρελθόντος. Ή μήπως του μέλλοντος; Επίσης πώς σας αντιμετώπισαν οι πολίτες;
Λούκα Κατσέλη: Ο κόσμος διψά για συζήτηση για ενημέρωση, για διαδικασίες δημοκρατικής αμφίδρομης συμμετοχής. Σ’ αυτό ανταποκρίνεται το ΠΑΣΟΚ. Μέσα σ’ αυτή τη λογική έχει σχεδιαστεί και η δραστηριοποίηση του σημερινού ΠΑΣΟΚ: Η Χαριλάου Τρικούπη στους δρόμους, στους χώρους δουλειάς, στην καρδιά των προβλημάτων που δημιούργησε η αδιέξοδη πολιτική της Κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας. Κοντά και μαζί με τον κόσμο, για να ανατρέψουμε αυτή την Κυβέρνηση που συνεχώς υποθηκεύει το μέλλον των πολιτών της χώρας. Γι’αυτό και οι αντιδράσεις του κόσμου, όπου κι αν πήγαμε, ο τρόπος με τον οποίο μας αντιμετώπισε μπορεί να περιγραφεί ως συνάντηση συμπολεμιστών στο πεδίο της μάχης. Αυτό είναι το ΠΑΣΟΚ του πάντα.
-Αναγγείλατε τη δημιουργία δύο οργάνων σε όλους τους νομούς και στη Βοιωτία, ασφαλώς: Ενός για να παρακολουθεί την ακρίβεια και να προτείνει τρόπους καταπόλεμησής της και ενός για να προτείνει τρόπους αξιοποίησης του ΕΣΠΑ. Πότε και πώς θα στελεχωθούν αυτά τα όργανα και από ποιους; Θα αποτελούνται μόνο από φίλους και μέλη του ΠΑΣΟΚ ή θα ζητηθεί και η συνδρομή της κοινωνίας –τεχνοκρατών λόγου χάριν;Επίσης, πώς θα αξιοποιήσετε τις προτάσεις που τα δύο νέα όργανα θα καταθέσουν;
Λούκα Κατσέλη:Βασικές προτεραιότητες του προγράμματός μας και του πολιτικού μας σχεδιασμού για τους επόμενους μήνες είναι η ανάδειξη των προτάσεών μας για την πάταξη της ακρίβειας, τη στήριξη της αγοραστικής δύναμης και την καταπολέμηση της υπερχρέωσης των νοικοκυριών και την προώθηση ολοκληρωμένων μέτρων για την ανάπτυξη κάθε περιφέρειας και κάθε νομού. Σ’ αυτό το πλαίσιο, ξεκινάει μια μεγάλη πρωτοβουλία του ΠΑΣΟΚ για ενίσχυση του καταναλωτικού κινήματος σε κάθε νομό και περιφέρεια. Παράλληλα, συστήνουμε ένα δίκτυο πράσινης ανάπτυξης για κάθε περιφέρεια, με τη συμμετοχή τοπικών στελεχών και φορέων. Στόχος του δικτύου είναι να συζητήσει με τους τοπικούς φορείς τις προτάσεις που έχουν ήδη κατατεθεί και τις προτεραιότητες για ένα ν’εο πρότυπο ανάπτυξης που θα πρέπει να προωθηθούν και να ενταχθούν στο ΕΣΠΑ. Μέχρι σήμερα, η κυβερνητική πολιτική διαχείρισης του ΕΣΠΑ προμηνύει ότι βρισκόμαστε μπροστά σε μια ακόμα χαμένη ευκαιρία ανάπτυξης της χώρας. Στη Λιβαδειά, μέσα από τις συζητήσεις που είχαμε με τους φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης και με τους παράγοντες των παραγωγικών τάξεων προκύπτει η ανάγκη να ξαναδούμε τις αναπτυξιακές προτεραιότητες της περιοχής. Γι' αυτό προγραμματίζουμε μια συνάντηση φορέων και ειδικών το επόμενο φθινόπωρο.
Λούκα Κατσέλη: Ο κόσμος διψά για συζήτηση για ενημέρωση, για διαδικασίες δημοκρατικής αμφίδρομης συμμετοχής. Σ’ αυτό ανταποκρίνεται το ΠΑΣΟΚ. Μέσα σ’ αυτή τη λογική έχει σχεδιαστεί και η δραστηριοποίηση του σημερινού ΠΑΣΟΚ: Η Χαριλάου Τρικούπη στους δρόμους, στους χώρους δουλειάς, στην καρδιά των προβλημάτων που δημιούργησε η αδιέξοδη πολιτική της Κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας. Κοντά και μαζί με τον κόσμο, για να ανατρέψουμε αυτή την Κυβέρνηση που συνεχώς υποθηκεύει το μέλλον των πολιτών της χώρας. Γι’αυτό και οι αντιδράσεις του κόσμου, όπου κι αν πήγαμε, ο τρόπος με τον οποίο μας αντιμετώπισε μπορεί να περιγραφεί ως συνάντηση συμπολεμιστών στο πεδίο της μάχης. Αυτό είναι το ΠΑΣΟΚ του πάντα.
-Αναγγείλατε τη δημιουργία δύο οργάνων σε όλους τους νομούς και στη Βοιωτία, ασφαλώς: Ενός για να παρακολουθεί την ακρίβεια και να προτείνει τρόπους καταπόλεμησής της και ενός για να προτείνει τρόπους αξιοποίησης του ΕΣΠΑ. Πότε και πώς θα στελεχωθούν αυτά τα όργανα και από ποιους; Θα αποτελούνται μόνο από φίλους και μέλη του ΠΑΣΟΚ ή θα ζητηθεί και η συνδρομή της κοινωνίας –τεχνοκρατών λόγου χάριν;Επίσης, πώς θα αξιοποιήσετε τις προτάσεις που τα δύο νέα όργανα θα καταθέσουν;
Λούκα Κατσέλη:Βασικές προτεραιότητες του προγράμματός μας και του πολιτικού μας σχεδιασμού για τους επόμενους μήνες είναι η ανάδειξη των προτάσεών μας για την πάταξη της ακρίβειας, τη στήριξη της αγοραστικής δύναμης και την καταπολέμηση της υπερχρέωσης των νοικοκυριών και την προώθηση ολοκληρωμένων μέτρων για την ανάπτυξη κάθε περιφέρειας και κάθε νομού. Σ’ αυτό το πλαίσιο, ξεκινάει μια μεγάλη πρωτοβουλία του ΠΑΣΟΚ για ενίσχυση του καταναλωτικού κινήματος σε κάθε νομό και περιφέρεια. Παράλληλα, συστήνουμε ένα δίκτυο πράσινης ανάπτυξης για κάθε περιφέρεια, με τη συμμετοχή τοπικών στελεχών και φορέων. Στόχος του δικτύου είναι να συζητήσει με τους τοπικούς φορείς τις προτάσεις που έχουν ήδη κατατεθεί και τις προτεραιότητες για ένα ν’εο πρότυπο ανάπτυξης που θα πρέπει να προωθηθούν και να ενταχθούν στο ΕΣΠΑ. Μέχρι σήμερα, η κυβερνητική πολιτική διαχείρισης του ΕΣΠΑ προμηνύει ότι βρισκόμαστε μπροστά σε μια ακόμα χαμένη ευκαιρία ανάπτυξης της χώρας. Στη Λιβαδειά, μέσα από τις συζητήσεις που είχαμε με τους φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης και με τους παράγοντες των παραγωγικών τάξεων προκύπτει η ανάγκη να ξαναδούμε τις αναπτυξιακές προτεραιότητες της περιοχής. Γι' αυτό προγραμματίζουμε μια συνάντηση φορέων και ειδικών το επόμενο φθινόπωρο.
-Τι σας έκανε τη μεγαλύτερη εντύπωση στη Λιβαδειά;
Λούκα Κατσέλη: Η πόλη είναι ένα απέραντο εργοτάξιο. Κι αυτό εκφράζει έμπρακτα την αποφασιστικότητα της τοπικής αυτοδιοίκησης και των άλλων φορέων στην αναζήτηση ενός καλύτερου μέλλοντος και ενός σημαντικού ρόλου στην περιοχή. Από το γεγονός αυτό και από τις επαφές που είχαμε εκεί γίνεται φανερό πως η Λιβαδειά επιζητεί να αναδειχτεί σε σημαντικό πόλο εμπορικών δραστηριοτήτων και υπηρεσιών για όλη την περιοχή. Αρκεί να ενισχυθούν αυτές οι πρωτοβουλίες και να ενταχθούν σε ένα αναπτυξιακό σχεδιασμό και να προωθηθούν οι αναγκαίες υποδομές. Με μεγάλο ενδιαφέρον άκουσα και την πρόταση για εγκατάσταση στην περιοχή ενός νέου αεροδρομίου, πρόταση που αξίζει τον κόπο να μελετηθεί με προσοχή, μέσα στα πλαίσια της πράσινης ανάπτυξης, που αποτελεί βασική προγραμματική κατεύθυνση του ΠΑΣΟΚ.
Λούκα Κατσέλη: Η πόλη είναι ένα απέραντο εργοτάξιο. Κι αυτό εκφράζει έμπρακτα την αποφασιστικότητα της τοπικής αυτοδιοίκησης και των άλλων φορέων στην αναζήτηση ενός καλύτερου μέλλοντος και ενός σημαντικού ρόλου στην περιοχή. Από το γεγονός αυτό και από τις επαφές που είχαμε εκεί γίνεται φανερό πως η Λιβαδειά επιζητεί να αναδειχτεί σε σημαντικό πόλο εμπορικών δραστηριοτήτων και υπηρεσιών για όλη την περιοχή. Αρκεί να ενισχυθούν αυτές οι πρωτοβουλίες και να ενταχθούν σε ένα αναπτυξιακό σχεδιασμό και να προωθηθούν οι αναγκαίες υποδομές. Με μεγάλο ενδιαφέρον άκουσα και την πρόταση για εγκατάσταση στην περιοχή ενός νέου αεροδρομίου, πρόταση που αξίζει τον κόπο να μελετηθεί με προσοχή, μέσα στα πλαίσια της πράσινης ανάπτυξης, που αποτελεί βασική προγραμματική κατεύθυνση του ΠΑΣΟΚ.
Η πολιτική κατάσταση στην Ελλάδα
-Προσωπικώς δεν βρίσκω τίποτε παράνομο στην πώληση του ΟΤΕ ούτε στην πρακτική Βγενόπουλου, εκτός ίσως από τον αθέμιτο νομικά αποκλεισμό των αραβικών κεφαλαίων από τους «μνηστήρες»/διεκδικητές. Εσείς πού εντοπίζετε το σκάνδαλο;
Λούκα Κατσέλη: Ο ΟΤΕ, ένα ισχυρός εθνικός πρωταθλητής, μια «επιχείρηση χρυσάφι», εκχωρήθηκε σε μια ξένη ανταγωνίστρια εταιρεία έναντι «πινακίου φακής». Να σας θυμίσω ότι η DT θα καταβάλει συνολικά περίπου 3,2 δισεκ. ευρώ για να αποκτήσει το 25% συν μία μετοχή του ΟΤΕ. Από τα χρήματα αυτά η MIG είναι η μόνη κερδισμένη, αφού από αυτά αποκόμισε ήδη 2,55 δισεκ. ευρώ, ενώ το δημόσιο ταμείο εισπράττει μόνο 431 εκατ. Ευρώ για τις πωλούμενες μετοχές. Δηλαδή, το 4% , περίπου, της χρηματιστηριακής του αξίας και το 2% της συνολικής αξίας του Οργανισμού! Όσον αφορά το ύψος του «υπερτιμήματος» που κατέβαλε η DT προκειμένου να αποκτήσει τον έλεγχο και τη διοίκηση του ΟΤΕ, το μεγαλύτερο μέρος το καρπούται και πάλι η MIG, και όχι το Ελληνικό Δημόσιο, το οποίο εκχωρεί τον έλεγχο της διοίκησης!
Η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας δεν ακολούθησε, όπως όφειλε, το αξιόπιστο, διαφανές και ευέλικτο πλαίσιο για τις αποκρατικοποιήσεις των δημοσίων επιχειρήσεων που θέσπισε το ΠΑΣΟΚ με το νόμο 3049/2002 και το οποίο η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας δεν μετέβαλε. Βασικό στοιχείο της νομοθεσίας περί αποκρατικοποιήσεων (Άρθρο 6, παρ. 7) είναι η διαφάνεια και η απαίτηση διενέργειας δημόσιου διαγωνισμού κατά την κρίση της Διϋπουργικής Επιτροπής Αποκρατικοποιήσεων.
Για να αποφύγει τη διαδικασία του νόμου 3049/2002, η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας έφερε τις δύο συμβάσεις στη Βουλή, αποσείοντας από την ίδια τις όποιες ενδεχόμενες πολιτικές, νομικές ή άλλες ευθύνες, αφού η κύρωση από τη Βουλή προσδίδει πλέον στις συμφωνίες αυτές ισχύ νόμου. Η Κυβέρνηση χρησιμοποίησε δηλαδή τη Βουλή ως κολυμβήθρα του Σιλωάμ, για να «ξεπλύνει» κάθε αμαρτία που συνοδεύει όλη αυτή τη μεθόδευση εκχώρησης του ΟΤΕ.
Και, σημειώστε, στις συμβάσεις που υπέγραψε, δεν προβλέπεται ρητά ότι ενδεχόμενη τροποποίησή τους θα απαιτήσει και πάλι την έγκριση της Βουλής, κάτι που ενέχει τον κίνδυνο μελλοντικές τροποποιήσεις να γίνουν εν κρυπτώ οποτεδήποτε, χωρίς να λάβουν τη δημοσιότητα και νομιμοποίηση, που συνεπάγεται η Κοινοβουλευτική διαδικασία.
Όσο για τη διαδικασία αποδείξαμε στη Βουλή ότι η κυβέρνηση κινήθηκε με πλήρη αδιαφάνεια. Προχώρησε στην εκχώρηση του ΟΤΕ μέσω μιας τριγωνικής σχέσης μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου - MIG - DT, καθιστώντας την MIG τον αναγκαίο κρίκο για την ολοκλήρωση του όλου εγχειρήματος.
Καταγγείλαμε τη διαδικασία που ακολούθησε η Κυβέρνηση και έχουμε πει ότι θα προχωρήσουμε στη σύσταση προανακριτικής επιτροπής για τη διερεύνηση πιθανής απιστίας εις βάρος του δημοσίου, καθώς:
Οι δύο συμβάσεις που ψηφίστηκαν βλάπτουν το δημόσιο συμφέρον.
Η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας προχώρησε τον Ιούνιο του 2007 στην πώληση μετοχών του ΟΤΕ στη τιμή των 21,4 ευρώ και λίγους μήνες αργότερα η MIG πούλησε στην DT μετοχές του ΟΤΕ στην τιμή των 26 ευρώ.
Ξεπουλιέται ο ΟΤΕ χωρίς να έχει γίνει καμία αξιόπιστη εκτίμηση της τεράστιας ακίνητης περιουσίας του ομίλου στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Η διορισμένη από την Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας διοίκηση του ΟΤΕ προχώρησε σε ασύμφορο δανεισμό 2,7 δισεκ. ευρώ για την αγορά της Cosmote.
-Δηλώσατε, κ. Κατσέλη, ότι για το σκάνδαλο Ζίμενς υπάρχουν πολιτικές ευθύνες στον χώρο σας και πρέπει να αναληφθούν. Θέλετε να γίνετε πιο συγκεκριμένη;
Λούκα Κατσέλη: Όπως έχει επαναλάβει επανειλημμένα και ο Πρόεδρος του κινήματος πρέπει να χυθεί άπλετο φως στην υπόθεση. Γι’ αυτό και απαιτούμε τη σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής, ως απαρχή μεγάλων τομών του πολιτικού μας συστήματος, κάτι που όμως η κυβέρνηση δεν αποδέχεται. Το ΠΑΣΟΚ είναι αποφασισμένο συντεταγμένα να συγκρουστεί με πρακτικές και φαινόμενα που αδικούν την Ελλάδα και τους Έλληνες. Καμία ανοχή, καμία συγκάλυψη σε τέτοια φαινόμενα για κανέναν από όπου και αν προέρχεται.
Λούκα Κατσέλη: Ο ΟΤΕ, ένα ισχυρός εθνικός πρωταθλητής, μια «επιχείρηση χρυσάφι», εκχωρήθηκε σε μια ξένη ανταγωνίστρια εταιρεία έναντι «πινακίου φακής». Να σας θυμίσω ότι η DT θα καταβάλει συνολικά περίπου 3,2 δισεκ. ευρώ για να αποκτήσει το 25% συν μία μετοχή του ΟΤΕ. Από τα χρήματα αυτά η MIG είναι η μόνη κερδισμένη, αφού από αυτά αποκόμισε ήδη 2,55 δισεκ. ευρώ, ενώ το δημόσιο ταμείο εισπράττει μόνο 431 εκατ. Ευρώ για τις πωλούμενες μετοχές. Δηλαδή, το 4% , περίπου, της χρηματιστηριακής του αξίας και το 2% της συνολικής αξίας του Οργανισμού! Όσον αφορά το ύψος του «υπερτιμήματος» που κατέβαλε η DT προκειμένου να αποκτήσει τον έλεγχο και τη διοίκηση του ΟΤΕ, το μεγαλύτερο μέρος το καρπούται και πάλι η MIG, και όχι το Ελληνικό Δημόσιο, το οποίο εκχωρεί τον έλεγχο της διοίκησης!
Η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας δεν ακολούθησε, όπως όφειλε, το αξιόπιστο, διαφανές και ευέλικτο πλαίσιο για τις αποκρατικοποιήσεις των δημοσίων επιχειρήσεων που θέσπισε το ΠΑΣΟΚ με το νόμο 3049/2002 και το οποίο η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας δεν μετέβαλε. Βασικό στοιχείο της νομοθεσίας περί αποκρατικοποιήσεων (Άρθρο 6, παρ. 7) είναι η διαφάνεια και η απαίτηση διενέργειας δημόσιου διαγωνισμού κατά την κρίση της Διϋπουργικής Επιτροπής Αποκρατικοποιήσεων.
Για να αποφύγει τη διαδικασία του νόμου 3049/2002, η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας έφερε τις δύο συμβάσεις στη Βουλή, αποσείοντας από την ίδια τις όποιες ενδεχόμενες πολιτικές, νομικές ή άλλες ευθύνες, αφού η κύρωση από τη Βουλή προσδίδει πλέον στις συμφωνίες αυτές ισχύ νόμου. Η Κυβέρνηση χρησιμοποίησε δηλαδή τη Βουλή ως κολυμβήθρα του Σιλωάμ, για να «ξεπλύνει» κάθε αμαρτία που συνοδεύει όλη αυτή τη μεθόδευση εκχώρησης του ΟΤΕ.
Και, σημειώστε, στις συμβάσεις που υπέγραψε, δεν προβλέπεται ρητά ότι ενδεχόμενη τροποποίησή τους θα απαιτήσει και πάλι την έγκριση της Βουλής, κάτι που ενέχει τον κίνδυνο μελλοντικές τροποποιήσεις να γίνουν εν κρυπτώ οποτεδήποτε, χωρίς να λάβουν τη δημοσιότητα και νομιμοποίηση, που συνεπάγεται η Κοινοβουλευτική διαδικασία.
Όσο για τη διαδικασία αποδείξαμε στη Βουλή ότι η κυβέρνηση κινήθηκε με πλήρη αδιαφάνεια. Προχώρησε στην εκχώρηση του ΟΤΕ μέσω μιας τριγωνικής σχέσης μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου - MIG - DT, καθιστώντας την MIG τον αναγκαίο κρίκο για την ολοκλήρωση του όλου εγχειρήματος.
Καταγγείλαμε τη διαδικασία που ακολούθησε η Κυβέρνηση και έχουμε πει ότι θα προχωρήσουμε στη σύσταση προανακριτικής επιτροπής για τη διερεύνηση πιθανής απιστίας εις βάρος του δημοσίου, καθώς:
Οι δύο συμβάσεις που ψηφίστηκαν βλάπτουν το δημόσιο συμφέρον.
Η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας προχώρησε τον Ιούνιο του 2007 στην πώληση μετοχών του ΟΤΕ στη τιμή των 21,4 ευρώ και λίγους μήνες αργότερα η MIG πούλησε στην DT μετοχές του ΟΤΕ στην τιμή των 26 ευρώ.
Ξεπουλιέται ο ΟΤΕ χωρίς να έχει γίνει καμία αξιόπιστη εκτίμηση της τεράστιας ακίνητης περιουσίας του ομίλου στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Η διορισμένη από την Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας διοίκηση του ΟΤΕ προχώρησε σε ασύμφορο δανεισμό 2,7 δισεκ. ευρώ για την αγορά της Cosmote.
-Δηλώσατε, κ. Κατσέλη, ότι για το σκάνδαλο Ζίμενς υπάρχουν πολιτικές ευθύνες στον χώρο σας και πρέπει να αναληφθούν. Θέλετε να γίνετε πιο συγκεκριμένη;
Λούκα Κατσέλη: Όπως έχει επαναλάβει επανειλημμένα και ο Πρόεδρος του κινήματος πρέπει να χυθεί άπλετο φως στην υπόθεση. Γι’ αυτό και απαιτούμε τη σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής, ως απαρχή μεγάλων τομών του πολιτικού μας συστήματος, κάτι που όμως η κυβέρνηση δεν αποδέχεται. Το ΠΑΣΟΚ είναι αποφασισμένο συντεταγμένα να συγκρουστεί με πρακτικές και φαινόμενα που αδικούν την Ελλάδα και τους Έλληνες. Καμία ανοχή, καμία συγκάλυψη σε τέτοια φαινόμενα για κανέναν από όπου και αν προέρχεται.
-Με τον καταιγισμό των αποκαλύψεων ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, ο κ. Γεώργιος Παπανδρέου δηλώνει σε όλους τους τόνους ότι πρέπει να χυθεί άπλετο φως σε όλες τις υποθέσεις που συνταράσσουν την ελληνική κοινή γνώμη. Μέχρι πού θεωρείτε εσείς ότι πρέπει να φθάσει η κάθαρση: Εως εκεί που δεν απειλεί την ενότητα του ΠΑΣΟΚ; Εως εκεί που δεν απειλεί τη σταθερότητα του πολιτικού συστήματος εν γένει; Ή μέχρι τέλους;
Λούκα Κατσέλη: Ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ δεν έχει πει μόνον πως πρέπει να χυθεί άπλετο φως σε όλες τις υποθέσεις που συνταράσσουν την κοινή γνώμη. Έχει πει ότι, επί τέλους, πρέπει να ξεκαθαρίσει αυτό το νοσηρό κλίμα σκανδάλων, αλλιώς οι πολίτες θα μας πάρουν με τις πέτρες! Έχει ζητήσει κυρώσεις για όσους ενέχονται στη δημιουργία αυτής της ζοφερής ατμόσφαιρας που προκαλεί το δημόσιο αίσθημα και απαξιώνει ισοπεδωτικά την πολιτική. Οποιοι κι αν είναι, όπου κι αν βρίσκονται. Και, φυσικά, το άπλετο φως και η διαφάνεια δεν συμβιβάζονται με όρια, πέρα απ’ τα οποία δεν πρέπει να προχωρήσει η κάθαρση. Καμία σκοπιμότητα δεν μπορεί να προβληθεί ή να χρησιμοποιηθεί ως περιοριστικός παράγοντας στην προσπάθεια εξυγίανσης του πολιτικού μας συστήματος. Πέρα απ’ αυτό, χρειάζονται αμέσως συγκεκριμένες πρωτοβουλίες για ένα διαφορετικό πρότυπο διακυβέρνησης: Με ένα επιτελικό κράτος, με κανόνες λογοδοσίας και διαφάνειας παντού. Με προγραμματικούς προϋπολογισμούς και συνεχή αξιολόγηση στελεχών και έργου. Με απλουστευμένες, με συγκεκριμένες πρωτοβουλίες που έχουμε καταθέσει για ένα άλλο πρότυπο διακυβέρνησης.
Λούκα Κατσέλη: Ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ δεν έχει πει μόνον πως πρέπει να χυθεί άπλετο φως σε όλες τις υποθέσεις που συνταράσσουν την κοινή γνώμη. Έχει πει ότι, επί τέλους, πρέπει να ξεκαθαρίσει αυτό το νοσηρό κλίμα σκανδάλων, αλλιώς οι πολίτες θα μας πάρουν με τις πέτρες! Έχει ζητήσει κυρώσεις για όσους ενέχονται στη δημιουργία αυτής της ζοφερής ατμόσφαιρας που προκαλεί το δημόσιο αίσθημα και απαξιώνει ισοπεδωτικά την πολιτική. Οποιοι κι αν είναι, όπου κι αν βρίσκονται. Και, φυσικά, το άπλετο φως και η διαφάνεια δεν συμβιβάζονται με όρια, πέρα απ’ τα οποία δεν πρέπει να προχωρήσει η κάθαρση. Καμία σκοπιμότητα δεν μπορεί να προβληθεί ή να χρησιμοποιηθεί ως περιοριστικός παράγοντας στην προσπάθεια εξυγίανσης του πολιτικού μας συστήματος. Πέρα απ’ αυτό, χρειάζονται αμέσως συγκεκριμένες πρωτοβουλίες για ένα διαφορετικό πρότυπο διακυβέρνησης: Με ένα επιτελικό κράτος, με κανόνες λογοδοσίας και διαφάνειας παντού. Με προγραμματικούς προϋπολογισμούς και συνεχή αξιολόγηση στελεχών και έργου. Με απλουστευμένες, με συγκεκριμένες πρωτοβουλίες που έχουμε καταθέσει για ένα άλλο πρότυπο διακυβέρνησης.
-Ποια συγκεκριμένα μέτρα προτείνει το ΠΑΣΟΚ για την καταπολέμηση της ακρίβειας; Τι λέτε στους αγρότες που αγοράζουν τα τρόφιμα στην τριπλάσια τιμή από εκείνη στην οποία τα πωλούν;
Λούκα Κατσέλη: Μεταξύ των χωρών της ΕΕ, η Ελλάδα είναι πρωταθλήτρια στην ακρίβεια, γιατί η κυβέρνηση της ΝΔ δεν κάνει τίποτε για να πατάξει την αισχροκέρδεια και την κερδοσκοπία στην αγορά, να εξυγιάνει τη λειτουργία των ΔΕΚΟ, και για να στηρίξει την αύξηση της παραγωγής και της παραγωγικότητας. Και οι τρεις αυτές παραλήψεις τροφοδοτούν την ακρίβεια και τον πληθωρισμό. Γι αυτό προτείνουμε να εφαρμοστεί, επιτέλους, ο νόμος για τον έλεγχο των επιχειρήσεων που αισχροκερδούν αυξάνοντας τις τιμές όποτε κι όσο θέλουν, επειδή έχουν στήσει «καρτέλ» ελέγχοντας σχεδόν ολοκληρωτικά την αγορά. Να θεσμοθετηθεί η Ανεξάρτητη Επιτροπή Μονοπωλίων ή μια αυτόνομη Υπηρεσία Αντιμετώπισης των «καρτέλ» κατά τα πρότυπα της Μεγάλης Βρετανίας και της Γερμανίας. Καταθέσαμε πρόταση Νόμου για την ανακούφιση των νοικοκυριών από την υπερχρέωση, ώστε να προστατευθεί η κύρια κατοικία από πλειστηριασμούς. Προτείνουμε, επίσης, μείωση του ΦΠΑ στα βασικά είδη κατανάλωσης για να ενισχυθούν οι πιο ευάλωτες κοινωνικές ομάδες καθώς και εισοδηματικές ενισχύσεις προερχόμενες από τα υπερέσοδα που έχει το κράτος, λόγω αυξημένων εισπράξεων ΦΠΑ από τα καύσιμα. Προτείνουμε άμεση μείωση των τιμολογίων των ΔΕΚΟ που ανεβάζουν το κόστος και για τα νοικοκυριά και για τις επιχειρήσεις. Προτείνουμε επίσης την εισαγωγή τιμολογίων πώλησης αγροτικών προϊόντων ώστε να μειωθούν τα πραγματικά περιθώρια του χονδρεμπορικού κέρδους που είναι πολλαπλάσια του νόμιμου 7%. Τέλος, η ακρίβεια θα τιθασσευτεί με αύξηση της παραγωγής και της παραγωγικότητας και στροφή σε δυναμικά προϊόντα, ιδιαίτερα στον αγροτικό τομέα, σε προϊόντα που έχουν μέλλον. Γι’ αυτό όμως απαιτούνται στοχευμένα κίνητρα για την ουσιαστική στήριξη των αγροτών μας. Όταν για παράδειγμα, ξέρεις ότι τα επόμενα χρόνια θα υπάρχει μεγάλη ένδεια νερού, δεν πρέπει να συνεχίζεται η μονοκαλλιέργεια του βαμβακιού. Αυτά όλα αυτή η κυβέρνηση δεν μπορεί να τα κάνει. Χρειάζεται μια κυβέρνηση δίπλα στον κόσμο, που να αγωνίζεται για την ανάπτυξη του τόπου και την κοινωνική συνοχή.
Γεννήθηκε στην Αθήνα.
Επάγγελμα: Μέλος ΔΕΠ, Τμήμα Οικονομικών Επιστημών, Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Σπουδές: Σπούδασε Οικονομικά (Smith College, ΒΑ, 1972) και είναι κάτοχος διδακτορικού διπλώματος στην Οικονομική (Princeton, Ph.D., 1978), καθώς και δύο Μεταπτυχιακών Διπλωμάτων Ειδίκευσης στην Οικονομική Πολιτική (Princeton, ΜΡΑ, 1974) και στη Διεθνή Οικονομική (Princeton, ΜΑ, 1976).
Ξένες γλώσσες: Αγγλικά (άριστα), Γαλλικά (άριστα).
Κοινοβουλευτικές δραστηριότητες
Εκλέχθηκε Βουλευτής Επικρατείας με το ΠΑΣΟΚ στις εκλογές της 16ης Σεπτεμβρίου 2007.
Πολιτικές - κοινωνικές δραστηριότητες
Από το 1987, Καθηγήτρια του Τμήματος Οικονομικών Επιστημών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Ως Επίκουρη και Αναπληρώτρια Καθηγήτρια στο Yale University (1977-1985), έλαβε, το 1980, τιμητική διάκριση ως η καλύτερη νέα διδάσκουσα, καθώς και υποτροφία από το German Marshall Fund (1982-1984). Δίδαξε, επίσης, ως επισκέπτρια καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο Birkbeck του Λονδίνου (1986) και στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (1986-1987). Διετέλεσε επικεφαλής του Κέντρου Ανάπτυξης του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) (2003 – 2007), καθώς και μέλος πολλών έγκριτων διεθνών και ευρωπαϊκών Επιτροπών, όπως η Επιτροπή Οικονομικής και Νομισματικής Πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η «Επιτροπή Σοφών» για την Αναθεώρηση της Κοινωνικής Χάρτας της Ευρώπης και η Επιτροπή Αναπτυξιακής Πολιτικής (CDP) του ΟΗΕ. Έχει δημοσιεύσει περισσότερα από 40 άρθρα σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά και βιβλία στα γνωστικά αντικείμενα της διεθνούς και μακροοικονομικής πολιτικής, ιδιαίτερα δε σε θέματα αναπτυξιακής συνεργασίας και μεταναστευτικής πολιτικής.Μέλος του ΠΑΣΟΚ από το 1976, διετέλεσε Επιστημονική Διευθύντρια του ΚΕΠΕ (1982-1986), μέλος του Συμβουλίου Οικονομικών Εμπειρογνωμόνων (1982 – 1984) και Ειδική Οικονομική Σύμβουλος του Πρωθυπουργού Ανδρέα Παπανδρέου την περίοδο 1993-1996.
Σπουδές: Σπούδασε Οικονομικά (Smith College, ΒΑ, 1972) και είναι κάτοχος διδακτορικού διπλώματος στην Οικονομική (Princeton, Ph.D., 1978), καθώς και δύο Μεταπτυχιακών Διπλωμάτων Ειδίκευσης στην Οικονομική Πολιτική (Princeton, ΜΡΑ, 1974) και στη Διεθνή Οικονομική (Princeton, ΜΑ, 1976).
Ξένες γλώσσες: Αγγλικά (άριστα), Γαλλικά (άριστα).
Κοινοβουλευτικές δραστηριότητες
Εκλέχθηκε Βουλευτής Επικρατείας με το ΠΑΣΟΚ στις εκλογές της 16ης Σεπτεμβρίου 2007.
Πολιτικές - κοινωνικές δραστηριότητες
Από το 1987, Καθηγήτρια του Τμήματος Οικονομικών Επιστημών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Ως Επίκουρη και Αναπληρώτρια Καθηγήτρια στο Yale University (1977-1985), έλαβε, το 1980, τιμητική διάκριση ως η καλύτερη νέα διδάσκουσα, καθώς και υποτροφία από το German Marshall Fund (1982-1984). Δίδαξε, επίσης, ως επισκέπτρια καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο Birkbeck του Λονδίνου (1986) και στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (1986-1987). Διετέλεσε επικεφαλής του Κέντρου Ανάπτυξης του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) (2003 – 2007), καθώς και μέλος πολλών έγκριτων διεθνών και ευρωπαϊκών Επιτροπών, όπως η Επιτροπή Οικονομικής και Νομισματικής Πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η «Επιτροπή Σοφών» για την Αναθεώρηση της Κοινωνικής Χάρτας της Ευρώπης και η Επιτροπή Αναπτυξιακής Πολιτικής (CDP) του ΟΗΕ. Έχει δημοσιεύσει περισσότερα από 40 άρθρα σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά και βιβλία στα γνωστικά αντικείμενα της διεθνούς και μακροοικονομικής πολιτικής, ιδιαίτερα δε σε θέματα αναπτυξιακής συνεργασίας και μεταναστευτικής πολιτικής.Μέλος του ΠΑΣΟΚ από το 1976, διετέλεσε Επιστημονική Διευθύντρια του ΚΕΠΕ (1982-1986), μέλος του Συμβουλίου Οικονομικών Εμπειρογνωμόνων (1982 – 1984) και Ειδική Οικονομική Σύμβουλος του Πρωθυπουργού Ανδρέα Παπανδρέου την περίοδο 1993-1996.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου